Ariana | Blogger | X X X X

wtorek, 31 marca 2020

Bleach 9 i 10 tom Tite Kubo


Autor: Tite Kubo
Tytuł: Bleach 
Rok Wydania: Tom 9-10
Wydawnictwo: JPF
Kategoria: walka/komedia/duchy/
Ocena: 9/10

Ichigo razem z powiększoną grupą znajomych, próbuje przedostać się przez bramę, jednak na straży stoi olbrzymi wojownik Jidanboui. Czy bohaterowie dadzą radę przejść? W jaki sposób można ominąć strażnika, który jednym ruchem ręki zabije prawie wszystkich? No właśnie, PRAWIE wszystkich. Czy Ichigo pokona strażnika?

Autor na chwilę daje nam odpocząć od rozmyślań wewnętrznych bohaterów. Jednak mam wrażenie, że to zwykła cisza przed burzą. Zapewne osoby, które są już o wiele dalej z historią niż ja, mogą potwierdzić moje zdanie.

Zamysł, by powiększyć grupę, jest naprawdę dobry. Do szanownego grona dochodzi Kuukaku Shiba, która uwielbia wielkie wybuchy, a jej charakter wcale nie jest taki łatwy, jakby się wydawało. Pomimo tego, że jest kobietą, nie jest ani delikatna, ani wielce kobieca — chociaż trzeba przyznać, że jest na swój sposób intrygująca. Wraz z nią dochodzi jej młodszy brat — Gannju Shiba, który już od samego początku ma na pieńku z naszym głównym bohaterem. Każda postać jest inna, chociaż mają podobny cel w tej przygodzie. Dodatkowo autor wraca z dobrym humorem. Kłótnie pomiędzy niektórymi bohaterami są naprawdę genialne! Dodają takiego smaczku, że aż chce się czytać dalej i czekać na następną potyczkę.


Nie będę ponownie się powtarzać, że kreska jest na bardzo dobrym poziomie, bo to już zapewne wiecie! To, co mogę powiedzieć, to fakt, że bardzo podoba mi się uniwersum Soul Society — to jak zostało stworzone i jaki ma cel w tym całym chaosie. Co więcej, pomysł by dusze łączyły się, tworząc "rodziny" jest naprawdę dobrym pomysłem. Daje to poczucie przynależności do większej grupy, ale również ukazuje, że nawet dusze potrzebują akceptacji i miłości.

Jeżeli poszukujecie komiksu, który porusza tak dużo tematów, jak walka o przyjaźń, dobry humor, ciekawie zaprojektowane uniwersum zaświatów, ciekawych i niebanalnych bohaterów to ten komiks będzie dla Was. Nie znajdziecie jednak tutaj miłości od pierwszego wejrzenia, piersiastych bohaterek i majteczek w truskawki ;) Bleach to komiks ponadczasowy i ponadprzeciętny. Studio JPF zrobiło kawał dobrej roboty, tłumacząc powyższe dzieło.

Który bohater z powyższego komiksu najbardziej Wam się podoba pod względem charakteru?

9 komentarzy:

  1. Świetna recenzja, trzeba przyznać, że bardzo zachęcająca :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ichigo mi się najlepiej, bo najważniejszy :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezbyt często sięgam po komiksy, ale tytuł sobie zapiszę, bo brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kreska na dobrym poziomie, historia zapowiada się ciekawie :) Dopiszę do mojej listy do przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tematyka ciekawa, tylko forma komiksu do mnie nie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa kreska, z chęcią bym sięgnął po ten komiks ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapowiada się świetna komiksowa lektura ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Coś ostatnio Wybielacz chodzi po mojej głowie. Nie wiem czy się nie podkuszę by sobie zacząć zbierać (mam tylko 20 tomik, który wyszedł X lat temu, a też wtedy miałam fioła na punkcie Bleacha). Ma niby wyjść też kontynuacja anime, więc taka podwóreczka w mangowej formie by się przydała :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam (choć chciałabym hehe) ale widziałam troszkę anime i bardzo lubiłam Ichigo, a film również był ciekawym zestawieniem :D

    OdpowiedzUsuń