Ariana | Blogger | X X X X

środa, 21 lutego 2018

"Poszukiwaczka" Arwen Elys Dayton - Dobre serce wybiera mądrze..


Autor: Arwen Elys Dayton
Tytuł:  Poszukiwaczka
Rok Wydania: 2016
Wydawnictwo: Uroboros
Kategoria: fantastyka młodzieżowa/ przygoda/ romans/
Ilość stron: 480
Ocena: 7.0/10


Kiedy zobaczyłam okładkę "Poszukiwaczki" Arwen Elys Dayton myślałam, że będzie to fantastyka, która dzieje się w średniowieczu. Co mnie skusiło do tej myśli? Miecz na tle pięknego widoku natury. Dzieło, mimo tego, że nie dzieje się dosłownie w średniowieczu, zaskoczyło mnie bardzo pozytywnie.

Quin Kincaid to szesnastoletnia dziewczyna, której jedynym marzeniem jest pozostać poszukiwaczką. Całe swoje życie poświęca treningom i naukom. Kiedy dochodzi do ślubowań, Quin wraz z przyjaciółmi, widzi na własne oczy, że zostali oszukani, że ich całe życie było kłamstwem. Co więcej, John — jej chłopak, jak i uczeń na poszukiwacza — nie zostaje dopuszczony do ostatecznej próby. Chcąc się zemścić i odebrać starożytny artefakt, który należy do jej ojca, dopuszcza się zdrady. Czy Quin, mimo zaborczego i brutalnego ojca, pozostanie Poszukiwaczką? Jakie konsekwencje będzie miała zdrada Johna? Kim są tajemniczy Sędziowie i jaka jest ich prawdziwa rola?
"Kochając, wystawiasz się na sztylet [...]. Kochając głęboko, zatapiasz sztylet we własnym sercu".
Głównymi bohaterami tej powieści są Quin Kincaid, Shinobu i John. Nastolatkowie z charakteru bardzo różniący się od siebie. Każdy ma inną historię i inne uczucia dotyczące tego, kim chcieliby zostać. To, co bardzo mi się spodobało, to fakt, że nie były to nastolatki z charakterem małego dziecka, które ciągle się obraża i robi niepotrzebne awantury. Quin jest opanowaną dziewczyną, która czasami potrafi pokazać pazura. Shinobu mimo tego, że był uczony walczyć, często poddaje się w sprawach wyższych — jak rodzina, miłość czy walka o swoje życie. John to bardzo złożona postać, w której widać jak z każdą następną stroną jego charakter, sposób życia i sposób odzywania się do innych, zmienia się nie do poznania.

Wiadomo, że tam, gdzie nastoletni bohaterowie, tam i miłość. Nie oczekiwałam za wiele od tego wątku i się nie zawiodłam. Nie będę żądać, że miłość w takich książkach będzie poważna, pełna uczuć i niesamowita. Zobaczymy tutaj raczej klasyczny nastoletni romans. Dużym plusem jest fakt, że nie jest to najważniejsza część powieści, przez co po prostu nie zanudza czytającego.


Narracja jest w trzeciej osobie, ale poznajemy tę samą historię i kilku perspektyw. Za pomocą tego możemy, nie tylko zobaczyć co robią główni bohaterowie, ale również co czują. Mam wrażenie, że za pomocą tego, poznajemy powieść na kilku płaszczyznach. Dawno nie spotkałam się z takim dziełem.

Świat, który wykreowała A.E. Dayton, jest bardzo obszerny i ciężki do objęcia. Poszukiwacze mogą w pewien sposób podróżować dosłownie wszędzie. Wraz z bohaterami, poznajemy różne zakątki świata. Najbardziej spodobał mi się sposób, w jaki został opisany Hongkong oraz zatoka Wiktorii. Coś niesamowitego! Mimo że nie ma tam długich opisów na kilka stron, mam wrażenie, że A.E. Dayton opanowała do perfekcji opisy krótkie a treściwe i niesamowicie realistyczne i kolorowe. 
"Kiedy zostaje nam odebrany ktoś, kogo kochamy, zaczynamy rozumieć, co jest naprawdę ważne".
Nie znajdziecie tutaj potworów, magicznych postaci z rodem fantasy, co nie zmienia faktu, że to świetna fantastyka młodzieżowa i nie tylko! Pomimo tego, że bliżej mi do 30-stki niż do 20-stki książka wciągnęła mnie od pierwszych stron. To, w jaki sposób poznajemy uczucia bohaterów, rolę tajemniczych Sędziów, umiejętności drugoplanowych postaci. 

Jeżeli poszukujecie klasycznej serii fantasy młodzieżowej, gdzie młodzi ludzie muszą odnaleźć samych siebie, swoje życie, zrozumieć czego tak na poważnie chcą oraz genialnych opisów miejsc i intrygujących bohaterów — ta książka jest dla Ciebie. To dzieło, gdzie pięknie ukazany jest los, który nie tylko daje, ale również zabiera. Świetna pozycja na zimne wieczory, przy kubku z gorącą czekoladą ;)

Pozdrawiam!

2 komentarze:

  1. Ooo jakiś czas temu chciałam przeczytać tę serię i chyba jednak warto :) Muszę sama sprawdzić :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Zwróciłam uwagę na tę serię ze względu na jej okładkę i chętnie ją przeczytam :D

    PS. Super zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń