Ariana | Blogger | X X X X

środa, 14 listopada 2018

Świąteczna lista Bukku - czyli co proponuje Bukku pod choinkę!


Hejo!!

Niby świta dopiero za 39 dni, ale nie oszukujmy się — każdy już powoli coś szykuje. Jedni dom dla gości inni powoli rozglądają się za prezentami. Dzisiaj przedstawię Wam, kilka propozycji z działu fantastyka i komiksy dla Wszystkich :). Mam nadzieję, że znajdziecie w niej coś dla siebie, jak i dla najbliższych. Zaczynajmy :)

Dziecko:

Dla dzieci mam kilka ciekawych pozycji. Większość jednak to literatura, która nie jest nam obca. Wybierałam dzieła, gdzie akcja dopasowana jest do wieku, gdzie przekleństw nie ma — tak samo, jak rozlewu krwi.


1."Harry Potter" J.K. Rowling

Serii nie trzeba nikomu przedstawiać. Czyta się szybko. Akcji jest na serio bardzo dużo. Co więcej, całe uniwersum jest mega ciekawe nie tylko dla dzieci! Od kilku lat, wydawnictwo stara się jak może, by zbijać na nim fortunę — z czego się nie dziwię. Ostatnio wyszło wydanie z przepięknymi rysunkami. Recenzja tego dzieła ukaże się na blogu za kilka dni!



2."Baśniobór" Mull Brandon

Seria gdzie magia pięknie łączy się ze światem realnym. Przygody rodzeństwa na terenie leśnym, chronionym przez dziadków. Dużo tajemnic, magii i jeszcze więcej przygód. W każdej części widać jak dzieci się zmieniają — niczym w Harry Potterze. Recenzje znajdziecie na blogu [Tom 1, Tom 2, Tom 3, Tom 4 , Tom 5]


3. Garfield

Komiks o kocie, którego zna prawie każdy. Jest rudy i wiecznie głodny. Jego przygody bawią nie tylko dzieci, ale również dorosłych. Uważam, że to dobry początek, by dziecko zainteresowało się komiksami.





Starsze dziecko/młodsza młodzież:



1."Kroniki Jaaru" Adam Faber.

Świetne przygody bohaterki, która poznaje swoje prawdziwe dziedzictwo. Polskim Harrym Potterem to, to nie jest — jednak nadal to bardzo ciekawa i dobra pozycja dla starszego dziecka, czy też dla młodszej młodzieży. Dwa Światy — nasz realny i Świat Jaaru. Magia, przyjaźń, poświęcenie. Wszystko napisane lekkim piórem. Świetni bohaterowie i genialna okładka, która pięknie będzie wyglądać na półce. [Recenzja Tom 1, Tom 2, Tom 3 ]



2."Tajemnica Diabelskiego Kręgu" Anna Kańtoch

Połączenie tajemnicy, PRL, inteligentnej dziewczynki. Świetna seria, która łączy przygodę z fantastyką z lekką grozą. Recenzję możecie przeczytać TUTAJ. Piękne opisy, zagadki, które dorosłego zaskoczą.



3. "Kulinarne Pojedynki"

Świetna Manga, która łączy szkolne przygody z nauką gotowania. Mam wrażenie, że otwierając komiks, czułam smak przypraw, ciepło dochodzące z piekarnika, gdzie piekły się wspaniałe chleby. 


Starsza młodzież:




1."Demon Luster" Martyna Raduchowska

Świetna urban fantasy, gdzie akcja toczy się u nas w Polsce. Recenzje możecie przeczytać TUTAJ. Lekki żart, świetnie połączenie naszego uniwersum ze światem zmarłych. Bohaterowie zapadający w pamięć i akcja, która nie daje nam nawet chwili wytchnienia. Jednak już tutaj pojawia już się krew, brutalność, jak i przekleństwa.


2. Seria o "Żniwiarzu" Pauliny Hendel.

Genialnie przedstawiony jest świat potworów, zmor, zjaw, które znane są nam z wierzeń pogańskich. Cudowni bohaterowie, niebanalny żart i akcja, która odkrywa przed czytającym nowe postacie i fakty, które łączą każdy następny tom. Recenzja [Tom 1, Tom 2 , Tom 3]


3. "Ouran High School Host Club"


Manga opowiadająca o szkolnym klubie Hostów — chłopców przebierających się za służących. Komedia jakich mało. Przy okazji niebanalny i ciekawy romans. Tomów jest dużo! Szybko się czyta i wciąga od pierwszych stron. Recenzje znajdziecie TUTAJ!


Dorośli:



1. "Wiedźmin" Andrzeja Sapkowskiego.

Seria, która stworzyła niejedną kłótnię pomiędzy czytającymi, graczami i artystami. Moim zdaniem, seria godna polecenia. Bohaterowie, po których można uronić nie jedną łzę. Akcja, polityka i uczucia, które drzemią również w nas.


2. "Inni" Anne Bishop

Urban fantasy, zmiennokształtni, ludzie, którzy muszą zdecydować, po której stronie wojny mają stać i wieszczki krwi — kobiety, trzymane w niewoli przez bogatych ludzi. Seria, która trzyma aż do ostatniego tomu. Czyta się bardzo szybko, co powoduje 'niestety' kaca książkowego.



3. "Na dzień przed ślubem"


Piękna jednotomowa manga, w której spotkamy kilka krótkich historii o miłości. Między innymi, miłość między ojcem a dzieckiem, między rodzeństwem, ukochanymi i wiele, wiele więcej. Recenzja TUTAJ.





Mam nadzieję, że coś znaleźliście dla siebie i dla bliskich! :) Napiszcie w komentarzu, o co prosicie Świętego Mikołaja w tym roku ;)




Zdjęcia świąteczne zapożyczone ze strony Freepik

6 komentarzy:

  1. Tego Harrego to sama bym chciała :D Szkoda, że moja rodzina nie jest zbyt czytająca, właściwie w ogóle, ale mama chociaż książkowo liczna jak ja. Tylko dla niej to muszę wyszukać dobrego kryminału, już kilka mam na oku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bliżej mi do 30stki i zakochałam się w Harry Potterze drugi raz ;) U mnie, dziecko 4 letnie uwielbia jak jej czytam codziennie, mąż już gorzej ;) ale wszędzie w domu mam książki. Co do rodziców - czytają i to dużo!

      Usuń
  2. Osobiście czekam na wydanie czwartego tomu tej ilustrowanej wersji Harrego. A Garfielda z chęcią poszukam dla samego siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam niestety dopiero I tom ilustrowany. Kupiłam na targach. Żałuje, że nie kupiłam następnych ;) A kiedy ma wyjść IV tom?

      Usuń
  3. Ja już mam dla wszystkich, którzy czytają książkowe prezenty... :/ Robiłam tę część wcześniej bo tuż przed świętami akurat książki ciężko dochodzą ;)

    OdpowiedzUsuń